Település:
Budapest, 11. kerület


Újbuda és Pest közötti hidak a Xl. Kerületben


Budapest

 
Újbuda és Pest közötti hidak
 
 
Budapest, Erzsébet híd
 
A hidat Erzsébet királynőről nevezték el, aki mindaddig az Osztrák-Magyar Monarchia kedvelt császárnéja volt, míg 1898-ban ki nem végezték. Építése során az eredeti függőhíd valóságos mérnöki csodának számított, az újszerű megoldás miatt. 1903-ban nyitották meg a közlekedés számára, és sajnos 1945-ben a visszavonuló német csapatok felrobbantották az első verziót. A hidat csupán két évtizeddel később 1961 és 1964 között építették újra, majd folyamatosan apró trükkökkel csinosítgatták.
 
 
 
Szabadság híd
 
Budapest harmadik legöregebb hídja, a 1894 és 1896 között épült, azonban eredetileg Ferenc József császár nevét viselte. Az építkezés, amelyet a többi hídon beszedett vám összegéből finanszíroztak, Feketeházy János tervei alapján ment végbe, Gállik István, Beke József, Nagy Virgil építészek segítségével kiegészülve.
 
Sajnos a Szabadság híd sem úszta meg 1945-ben a német csapatok pusztítását, ezt viszont már egy évre rá újra felépítették. A jellegzetes nyírfa-zöld színét festék hiányában csak 1984-ben kapta vissza.
2007 augusztusa és 2008 decembere között, egy 5,6 milliárd forintos teljes felújítást követően, végre visszanyerte egykori kinézetét. Ráadásul, mind a pesti, mind a budai hídfők – a Fővám tér és a Szent Gellért tér – is csak fokozzák népszerűségét.
 
 
Petőfi híd
 
A Petőfi híd esetében mindenkinek világos, hogy kiről kapta a nevét, azt azonban kevesebben tudják, hogy 1937 és 1945 között Horthy Miklósnak hívták. 1937-ben adták át a hidat egy négy éves építkezést követően, melyet Álgyai Hubert Pál tervei alapján vittek véghez. A második világháború pusztításait követően ezt a hidat is újjá kellett építeni, ami az 1950-es évek elején meg is történt.
A pesti oldalon a Boráros tér, míg a budai oldalon az ELTE TÁTK, a BME és az határolják. A forgalma tehát nappal és éjszaka is garantált.
 
 
Rákóczi híd
 
Lágymányosi hídként ismert, Rákóczi híd a második legújabb budapesti hidunk, melyet 1995-ben kezdték el építeni Sigrai Tibor tervei alapján. A dizájn heves vitákat váltott ki a lakosok körében, többen egészen odáig mentek, hogy a piros póznákat olajkutakhoz hasonlították.
A pesti oldalon a , a és a , Budán pedig az Infopark, valamint az ELTE és a BME kampuszai határolják.

 

 

 

Kiemelt ApróHirdetések

További kiemelt ApróHirdetések »

 

 

HelyiVilága Magazin ajánló

További magazin cikkek »

 

Helyi látnivalók

További helyi látnivalók »

 

 

Helyi szolgáltatók

További helyi szolgáltatók »